Στο προσκήνιο τις αναπτυξιακές προοπτικές του «κοιμώμενου γίγαντα» της Αιτωλοακαρνανίας, της ΝΑΒΙΠΕ του Πλατυγιαλίου, επανέφερε η πρόσφατη ανακοίνωση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργου Βαρεμένου που κάνει λόγο για πρόθεση από την κινεζική πλευρά για τη δημιουργία μεταποιητικής μονάδας χαμηλής όχλησης στο Πλατυγιάλι...
Ο βουλευτής, είχε, σύμφωνα με την ανακοίνωση, επικοινωνία με αρμόδιο στέλεχος της αντιπροεδρίας της κυβέρνησης και συζήτησε μαζί του για την αναγκαία τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας και της απασχόλησης στην περιοχή του Πλατυγιαλίου Αστακού. Σύμφωνα με την πληροφόρηση που δέχθηκε ο βουλευτής ,έχουν διατυπωθεί και άλλες ιδέες για πιθανές επενδύσεις με στόχο πάντοτε την αύξηση της απασχόλησης στην περιοχή, στις οποίες, όπως ειπώθηκε στον βουλευτή, δεν υπάρχει ακόμη κατάληξη.
«Οποιαδήποτε επένδυση θα έφερνε δουλειά στο λιμάνι είναι ευχής έργον», είναι η γνώμη τόσο της Δημοτική Αρχής, όσο και της μείζονος αντιπολίτευσης του δήμου Ξηρομέρου, με την κάθε πλευρά να τοποθετείται ωστόσο, από τη δική της σκοπιά.
«Ο δήμος δεν είχε καμία ενημέρωση»
Τις έντονες επιφυλάξεις του για το θέμα εκφράζει ωστόσο ο δήμαρχος Ξηρομέρου Ερωτόκριτος Γαλούνης. Ο ίδιος, μιλώντας στο «Γ» επισημαίνει ότι ο δήμος Ξηρομέρου ουδέποτε ενημερώθηκε ότι υπάρχει ενδιαφέρον για οποιαδήποτε επένδυση εκεί, ενώ δεν παραλείπει να αναφέρει ότι σε επικοινωνία που είχε ο ίδιος με τους ιδιοκτήτες (αντιπροσώπους των δύο τραπεζών στων οποίων την ιδιοκτησία έχει περιέλθει ο λιμένας) και πως αυτό που του έκαναν γνωστό είναι ότι δεν έχουν καμία πληροφόρηση. «Σαν Δημοτική Αρχή δεν γνωρίζουμε τίποτα. Σε επικοινωνία που είχα με τους ιδιοκτήτες, μου είπαν πως δεν γνωρίζουν και εκείνοι κάτι σχετικό. Αν υπάρχει επενδυτής, καλώς να έρθει. Δεν πρέπει όμως σε τέτοια θέματα να υπάρχει ενημέρωση και για την τοπική κοινωνία; Σε κάθε περίπτωση, εάν κάποιοι θέλουν να τρέφουν αυταπάτες ότι κάτι θα γίνει εκεί, ας μας το πουν. Εγώ ξέρω ότι στο Πλατυγιάλι εδώ και 30χρόνια γίνονται εγκαίνια. Πολλά μπορεί να λέγονται, όταν όμως δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο ας μην ανακοινώνονται πράγματα. Η περίοδος της μεταπολίτευση πέρασε. Η κοινωνία είναι πλέον πολύ πιο έξυπνη από τους πολιτικούς.», λέει με νόημα ο δήμαρχος Ξηρομέρου και ζητά «σεβασμό στους θεσμούς», με αφορμή το προηγούμενο σχόλιό του, ότι ο δήμος δεν δέχθηκε καμία ενημέρωση.
«Θέση μας», λέει ακόμη ο κ. Γαλούνης, «είναι να λειτουργήσει το λιμάνι για διαμετακομιστικό εμπόριο. Αν υπάρξει άλλη πρόταση, να τη συζητήσουμε». Άποψη μάλιστα του δημάρχου Ξηρομέρου, είναι ότι οι τράπεζες κρατούν πλέον σε λειτουργία το λιμάνι για να πετύχουν καλύτερη πώλησή του αφού όχι απλά δεν είναι κερδοφόρο, αλλά αποφέρει ζημία.
«Ενδιαφέρον, αλλά όχι από την Κίνα»
Να σημειωθεί ότι η ελάσσονα αντιπολίτευση του δήμου Ξηρομέρου, η παράταξη «Συμπολιτεία Ξηρομεριτών» με επικεφαλής τον Ηλία Γεωργαλή (παράταξη προσκείμενη στο κυβερνών κόμμα) κάλεσε πριν από περίπου έναν μήνα σε συγκέντρωση φορείς της περιοχής, προκειμένου να αποφασιστεί ένα πλαίσιο επαφών με κυβερνητικά στελέχη, με αποκλειστικό θέμα την αξιοποίηση του Πλατυγιαλίου. Στη συγκέντρωση αποτυπώθηκαν ιδέες με βασική διεκδίκηση τον διαχειριστικό διαχωρισμό της χερσαίας ζώνης από το λιμάνι και την αλλαγή της διοίκησης του λιμένα: «Δεν μπορούμε βέβαια να μιλήσουμε για επανακρατικοποίηση του λιμένα, ωστόσο το λιμάνι θα πρέπει πάση θυσία να λειτουργήσει, με οποιονδήποτε τρόπο. Οι ιδιοκτήτες ενδιαφέρονται να το πουλήσουν.», αναφέρει ο κ. Γεωργαλής μιλώντας στο «Γ».
Η συγκέντρωση φαίνεται πως είχε αποτέλεσμα, αφού, σύμφωνα με τον κ. Γεωργαλή, υπήρξαν τελικά επαφές με τον αναπληρωτή Υπουργό Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ. Στρατούλη, εκπροσώπους του Υπουργείου Βιομηχανικής Ανασυγκρότησης και με στελέχη της αντιπροεδρίας της Κυβέρνησης. «Μέχρι τώρα δεν μπορεί να ειπωθεί κάτι συγκεκριμένο. Περιμένουμε όμως συγκεκριμένες ανακοινώσεις μέχρι αρχές Ιουνίου. Η ενημέρωσή μας δεν είναι για ενδιαφέρον από την Κίνα, αλλά από άλλες χώρες. Το πλαίσιο που κινούνται οι όποιες αποφάσεις θα υπάρξουν, θα είναι ως προς την ανάπτυξη του διαμετακομιστικού εμπορίου της περιοχής με πώληση σε κάποιον άλλο ιδιώτη. Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι υπάρχουν συζητήσεις για το λιμάνι που βρίσκονται μάλιστα σε καλή πορεία, όχι όμως με την Κίνα, τουλάχιστον απ” ότι γνωρίζω, αλλά με άλλη χώρα», δηλώνει ο κ. Γεωργαλής.
Αυτό που επανειλημμένα τονίζει είναι ότι στόχος θα πρέπει να είναι η αξιοποίηση του λιμένα και ο διαχωρισμός του από το χερσαίο κομμάτι: «η μεταποιητική μονάδα χαμηλής όχλησης που αναφέρει ο κ. Βαρεμένος, αφορά το χερσαίο κομμάτι. Εκεί θα μπορούσαν να γίνουν όχι μία αλλά και περισσότερες μονάδες. Το θέμα είναι τι γίνεται με το λιμάνι. Σκοπός είναι να τεθούν σε λειτουργία και οι έξι προβλήτες. Κάποτε, επί απεργίας του ΟΛΠ, μόνο με τις δύο σε λειτουργία, το λιμάνι απασχολούσε καθημερινά 600 με 700 άτομα. Σε τέτοια κατεύθυνση θα πρέπει να στραφούμε», λέει ακόμη ο επικεφαλής της «Συμπολιτείας Ξηρομεριτών».
Μαρίνα Ζαρκαβέλη
marina_z17@hotmail.com
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΕΓΟΝΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου