Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2014

Δυτική Ελλάδα: Τέσσερις οι σταθμοί διοδίων στην "Ιόνια" Οδό από Αντίρριο έως Γιάννενα - 100 εκατομμύρια ευρώ θα κοστίσει (αν γίνει...) η σήραγγα στην Παλιοβούνα


    Πλήρης εικόνα για τα έργα στους αυτοκινητοδρόμους Ιόνια Οδός και άξονα Κεντρικής Ελλάδας Ε-65, δόθηκε από τον διευθυντή ΕΥΔΕ Μελετών-Κατασκευών Έργων Παραχώρησης Αττικής και Ιονίας Οδού του υπουργείου Υποδομών Ζήσιμο Καρβούνη, κατά την εκδήλωση που έγινε χθες το βράδυ στα Ιωάννινα.
Την εκδήλωση, με θέμα την εξέλιξη των έργων στους δύο οδικούς άξονες, διοργάνωσε το Επιμελητήριο Ιωαννίνων, σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών και τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων.
      Ο κ. Καρβούνης ήταν σαφής, ότι τα έργα θα ολοκληρωθούν στις 31 Δεκεμβρίου του 2015, ενώ πρόσθεσε ότι εάν επιλεγεί τελικά η κατασκευή σήραγγας μετά το Αντίρριο, για τον ορεινό όγκο την Κλόκοβα, τότε έχει γίνει πρόβλεψη, για παράταση οκτώ μηνών και αύξηση του κόστους κατά 100 εκατ. ευρώ, ποσό για το οποίο υπάρχει πρόβλεψη στην αναθεωρημένη σύμβαση. Επιπλέον, υπογράμμισε ότι, τα προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις και με την αρχαιολογία, έχουν ξεπεραστεί σχεδόν στο σύνολό τους και εκτιμάται ότι το χρονοδιάγραμμα θα τηρηθεί.
      Στη διάρκεια της ημερίδας έγινε γνωστό ότι, εγκρίθηκε από το υπουργείο Υποδομών η τροποποίηση της χάραξης της Ιόνιας Οδού, στο 19ο χιλιόμετρο στην παλιά εθνική οδό Ιωαννίνων - Αρτας και προχωρά η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
     Στην Ιόνια Οδό θα λειτουργήσουν τέσσερις μετωπικοί σταθμοί διοδίων. Το κόστος θα υπολογίζεται με ηλεκτρονικά μέσα και θα είναι πλήρως ανταποδοτικό της απόστασης που κάποιος διήνυσε. Παράλληλα, θα λειτουργήσουν πλευρικοί σταθμοί διοδίων, σε πέντε ανισόπεδους κόμβους. Πρόκειται, για τους κόμβους στη Γαυρολίμνη, το Μεσολόγγι, στον Κουβαρά, την Αρτα και τον Γοργόμυλο.
     Στην Ιόνια Οδό, προβλέπεται να κατασκευαστούν και να λειτουργήσουν εννέα σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών, όπως έχει γράψει το thebest.gr.
     Ο άξονας Κεντρικής Ελλάδας Ε-65, θα κατασκευαστεί χωρίς το βόρειο και το νότιο τμήμα του. Για το βόρειο τμήμα του άξονα, που σύμφωνα με την υπάρχουσα μελέτη, συνδέει τα Τρίκαλα με την Παναγιά στην Εγνατία Οδό, δεν θεωρείται οριστική η χάραξη, διότι θα γίνει νέα μελέτη, για σύνδεση Τρικάλων με τα Γρεβενά και στη συνέχεια, θα εκτιμηθεί ποια πρόταση είναι η καλύτερη. Για το νότιο τμήμα του που θα συνδέει την Ξινιάδα με την Λαμία, θα υπάρξει πρόβλεψη στην επόμενη προγραμματική περίοδο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου