Τετάρτη 25 Δεκεμβρίου 2013

Μεγαλύτερη προστασία για αγορές μέσω διαδικτύου



131128
       Μεγαλύτερη προστασία των καταναλωτών σε όλη την ΕΕ, ιδίως αυτών που κάνουν αγορές μέσω διαδικτύου, χάρη στην ενίσχυση των δικαιωμάτων τους.
Χάρη στα νέα δικαιώματα που θεσμοθετούνται αυτόν τον μήνα για τους καταναλωτές και στις 28 χώρες της ΕΕ, αναμένεται ότι τα 507 εκατομμύρια των κατοίκων της θα μπορούν να κάνουν ασφαλέστερες αγορές, είτε μέσω διαδικτύου είτε στα καταστήματα.
europiΣύμφωνα με τους νέους κανόνες, θα έχετε προθεσμία 14 ημερών για να επιστρέψετε κάτι που αγοράσατε μέσω διαδικτύου, τηλεφώνου ή ταχυδρομείου, αν αλλάξετε γνώμη για οποιονδήποτε λόγο. Αυτή η προθεσμία υπαναχώρησης ισχύει σε όλες τις χώρες της ΕΕ.
Επιπλέον, ο έμπορος πρέπει να επιστρέψει τα χρήματά σας —συμπεριλαμβανομένων των εξόδων παράδοσης— εντός 14 ημερών αν αποφασίσετε να ακυρώσετε τη διαδικασία. Οι έμποροι που επιθυμούν να επιβαρύνονται οι αγοραστές τους με τα έξοδα επιστροφής των εμπορευμάτων σε περίπτωση που αλλάξουν γνώμη, θα πρέπει να το καταστήσουν σαφές εκ των προτέρων.
Περισσότερη διαφάνεια
Οι αγοραστές θα έχουν επίσης ισχυρότερα δικαιώματα ακύρωσης όταν ολοκληρώνουν μια αγορά μετά από επίσκεψη του εμπόρου στο σπίτι τους ή όταν κάνουν αγορές μέσω ηλεκτρονικών πλειστηριασμών.
Η απαγόρευση των προσημειωμένων τετραγωνιδίων για τις αγορές μέσω Διαδικτύου σημαίνει ότι όταν, για παράδειγμα, αγοράζετε αεροπορικά εισιτήρια, δεν θα καταλήγετε να αγοράζετε και ταξιδιωτική ασφάλεια χωρίς να το θέλετε.  Μέχρι σήμερα, οι καταναλωτές που δεν επιθυμούσαν πρόσθετες υπηρεσίες έπρεπε συχνά να αφαιρούν την προσημείωση από τα εν λόγω τετραγωνίδια.
Κανένα κρυφό κόστος
Οι έμποροι θα πρέπει τώρα να καθιστούν σαφές το συνολικό κόστος της αγοράς ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα επιβαρύνεστε με πρόσθετες χρεώσεις ή άλλες δαπάνες, εάν δεν έχετε ενημερωθεί γι' αυτές πριν από την υποβολή παραγγελίας.
Εφεξής θα ισχύουν ανώτατα όρια για τις πρόσθετες επιβαρύνσεις λόγω χρήσης πιστωτικών καρτών. Αυτό σημαίνει ότι οι έμποροι δεν θα μπορούν να σας χρεώνουν περισσότερο από το πραγματικό κόστος που συνεπάγεται η δυνατότητα που σας προσφέρουν να κάνετε αγορές με αυτό το μέσο πληρωμής.
Στο παρελθόν θα ανήκουν επίσης τα ακριβά τέλη για τη χρήση τηλεφωνικών γραμμών εξυπηρέτησης, καθώς οι νέοι κανόνες απαγορεύουν στους εμπόρους να χρεώνουν αυτές τις τηλεφωνικές κλήσεις πάνω από την τιμή χρέωσης των συνήθων κλήσεων.
Αυτή η νέα δέσμη δικαιωμάτων για τους καταναλωτές, η οποία αντικαθιστά 4 οδηγίες, συμφωνήθηκε αρχικά το 2011. Οι χώρες της ΕΕ είχαν προθεσμία μέχρι τον Δεκέμβριο του 2013 για να μεταφέρουν στο εθνικό τους δίκαιο τις διατάξεις της Οδηγίας για τα Δικαιώματα των Καταναλωτών.
πηγή:Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου